i & Produk my Resepi

Resepi Spaghetti Rendang Daging dari Sos Pasta Asian Kimball

Resepi Spaghetti Rendang Mudah dan Senang KIMBALL -001
Written by Norfanil

Anda mempunyai produk? Ingin saya review Produk Anda? Peluang kini dibuka! Email ke norfanil[@]gmail.com

Hi, lagi lagi resepi. Kali ni lain sikit, western ala-ala asian. Spahgetti sos rendang yang datangnya dari sos keluaran #Kimball.

Idea yang bagus buat fusion macam ni. Orang yang tekak tak boleh makan spaghetti carbonara atau spaghetti bolognese boleh buat resepi spaghetti rendang ni. Mudah sahaja. Maacam biasa, norpa kalau bukan resepi campak-campak, bukan namanya norpa! hehehe..


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

Ye la, hidup ni tak payah nak strict sangat dengan sukatan. Sukatan kita agak-agak dan bahan campak campak dengan rasa penuh confident! haha

Jom tengok resepi dari saya. Resepi Spaghetti Rendang Daging Chef Norpa versi campak-campak! haha

Resepi Spaghetti Rendang Daging Mudah dan Cepat!

Resepi Spaghetti Rendang Kimball Cepat dan Mudah -1

Pastikan ada spaghetti jenama Kimball dan sos spaghetti rendang dari Kimball!

Bahan-bahan :

  • 3 ulas bawang putih (dicincang halus)
  • 1 sudu minyak masak. (Jangan banyak, sebab sos dah berminyak)
  • 1 botol (350ml) sos spaghetti rendang Kimball
  • 300 gram daging cincang (banyak @ sikit optional)
  • 1 biji bawang besar kuning (potong dadu)
  • 1 bungkus spaghetti

Cara-cara rebus spaghetti

  1. Didihkan air.
  2. Masukkan sedikit minyak.
  3. Masukkan spaghetti. Biar sehingga masak

Cara -cara masak sos spaghetti rendang daging:

  1. Panaskan minyak , goreng bawang putih sehingga garing.
  2. Masukkan daging cincang, goreng sehingga masak.
  3. Masukkan sos spaghetti rendang dari Kimball. Biarkan mendidih.
  4. Masukkan bawang. Biar mendidih.
  5. Siap untuk di hidang.

*** elakkan masuk air, nanti kuah dah kurang rasa rendang.

Resepi Spaghetti Rendang Kimball Cepat dan Mudah -2

Sos spaghetti baru. Spaghetti Rendang Daging in the house!

Resepi Spaghetti Rendang Mudah dan Senang KIMBALL -001

Alhamdulillah. Kenyang harini.. 😉

Tak susah kan?

Senang je nak masak spaghetti. Dulu punya la old scholl spaghetti carbonara dan spaghetti bolognese ayam. Sekarang lebih sedap Resepi Spaghetti Rendang dari Sos Kimball paling mudah, dan cepat. Kalau tak dan masa, beli sos dalam botol macam ni je.


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

Ada 3 jenis sos spaghetti yang baru. Iaitu:

Nanti tunggu resepi spaghetti Kari dan juga Tomyam pula ye.. Tak sampai setengah jam boleh siap spaghetti pilihan!.  Yummm..

Ha, bagi anda yang nak cuba resepi spaghetti yang lain, boleh cuba yang ni.

  1. Resepi Spaghetti Bolognese Ayam (paling ramai orang cari)
  2. Resepi Spaghetti Carbonara Lada Hitam
  3. Resepi Spaghetti Kari Kimball

Terima kasih Kimball untuk Sos Spaghetti yang awesome ni!
Artikel ini dibawakan dengan kerjasama Kimball Malaysia!

About the author

2 Comments

Leave a Comment

CommentLuv badge