Assalamualaikum..

 

Sebulan lepas aku pergi Sabah.. Banyak jugak makanan yang aku tak pernah jumpa.. Ada yang pernah jumpa.. tapi pelik sikit .. Macam pecal ni.. Kalau kat semenanjung pecal ni di makan bersama kuah kacang.. Tapi pecal sabah juga dimakan dengan kacang..tapi tidak berkuah.. Kalau nak kuah kene letak air sedikit… 

 

Pelik? kalau yang biasa makan berkuah memang pelik sikit.. Tapi boleh tahan la.. cuma aku tak berapa sangat yang pecal takde kuah.. Boleh la masuk tekak 3 4 kali suap.. hehe..

 

Ada siapa yang suka Pecal Negeri Sabah..? Kalau tengok pada gambar.. sayur yang ada dalam Pecal Negeri Sabah macam taugeh, kobis, kacang panjang .. itu je lah yang aku boleh detect.. 

 

p/s; sapa pernah makan?

3 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge