i & Makan i & Travel

Pecal Negeri Sabah | Cuti cuti Sabah 2013

Written by Norfanil

Assalamualaikum..

 

Sebulan lepas aku pergi Sabah.. Banyak jugak makanan yang aku tak pernah jumpa.. Ada yang pernah jumpa.. tapi pelik sikit .. Macam pecal ni.. Kalau kat semenanjung pecal ni di makan bersama kuah kacang.. Tapi pecal sabah juga dimakan dengan kacang..tapi tidak berkuah.. Kalau nak kuah kene letak air sedikit… 

 

Pelik? kalau yang biasa makan berkuah memang pelik sikit.. Tapi boleh tahan la.. cuma aku tak berapa sangat yang pecal takde kuah.. Boleh la masuk tekak 3 4 kali suap.. hehe..

 

Ada siapa yang suka Pecal Negeri Sabah..? Kalau tengok pada gambar.. sayur yang ada dalam Pecal Negeri Sabah macam taugeh, kobis, kacang panjang .. itu je lah yang aku boleh detect.. 

 

p/s; sapa pernah makan?


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Anda mempunyai produk? Ingin saya review Produk Anda? Peluang kini dibuka! Email ke norfanil[@]gmail.com

About the author

3 Comments

Leave a Comment

CommentLuv badge