i & Produk

Orchard Villa Gombak Lokasi Unik Majlis Perkahwinan Di Selangor

Written by Encik ST

Anda mempunyai produk? Ingin saya review Produk Anda? Peluang kini dibuka! Email ke norfanil[@]gmail.com

orchard villa gombak

Inginkan kelainan untuk majlis perkahwinan anda?

Jika ya, ini yang ditawarkan oleh pihak D’ Saji yang menawarkan lokasi unik majlis perkahwinan di Orchard Villa Gombak Selangor. Kebanyakan majlis perkahwinan yang ada sekarang ini seperti di hotel, kawasan perumahan dan lain-lain. Tapi kelainan yang ditawarkan di Orchad Villa Gombak ini adalah meraikan majlis perkahwinan sambil mendengar deruan air sungai dan menikmati kehijauan alam sekitar yang mendamaikan. Menarik kan?

Orchard Villa Gombak Lokasi Unik Majlis Perkahwinan Di Selangor

Orchard Villa Gombak merupakan satu destinasi bagi mereka yang inginkan perbezaan dari tempat-tempat yang lain. Nak pergi ke sini pun agak mudah dan senang dicari. Lokasinya terletak berhampiran dengan UIA Gombak. Tidak jauh mana.

Ruang Pelamin Utama

Ruang legar pelamin utama luas dan selesa. Boleh memuatkan kira-kira lebih 10 orang. Walaupun berkonsepkan kebun, istiadat pernikahan masih lagi mengekalkan tradisi utama masyarakat Melayu.


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

orchad villa

orchad villa gombak

orchad villa gombak

Gerbang Pintu Masuk Utama

Selain kawasan pentas utama pelamin dan persandingan yang luas, disini disenaraikan beberapa info menarik bagi sesiapa yang berhajat melangsungkan detik indah di Orchard Villa Gombak.

orchad villa gombak

orchad villa

orchard villa gombak

Suasana majlis jika diadakan pada waktu malam sungguh cantik. Gerbang pintu masuk utama menaikkan lagi mood untuk meraikan pengantin yang dirai.

Laluan Utama Tetamu

Permandangan dari laluan ke ruang legar dan pandangan sisi dari sudut meja tetamu diberi sentuhan khusus seakan di dalam hotel meskipun konsep perkahwinan dalam kebun.

orchad villa


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

orchad villa

Kemudahan Tempat Letak Kereta

Ruang letak kereta di Orchard Villa sangat luas. Kapasiti kereta boleh muat sekitar 100 unit buah kereta dalam satu-satu masa. Jika berlakunya kesesakan lalu lintas di pintu masuk, pihak D’Saji turut menyediakan perkhidmatan anggota RELA bagi memantau kelancaran di pintu masuk lokasi.

orchad villa gombak

orchad villa

orchad villa gombak

Permandangan Orchard Villa Di Waktu Malam

Jika ada yang buat majlis di waktu malam, suasana menjadi nyaman dan sejuk secara semulajadi serta dihiasai dengan pancaran lampu bagi menaikkan lagi keserian majlis yang diadakan.

orchard villa gombak

Info Tambahan Orchard Villa Gombak

Hidangan yang disediakan pihak D’Saji dihidangkan secara Buffet atau Dome. 3 tambahan hidangan pada meja santapan utama pengantin akan ditentukan sendiri oleh Chef D’Saji.

Meja utama di hadapan disediakan khusus untuk orang kenamaan dan tetamu VVIP dengan bilangan maksimum seramai 10 orang. D’Saji juga turut menyediakan hiasan dan bunga segar apabila dikehendaki.

Penyediaan meja khas disediakan untuk 4 set meja berhidang sahaja untuk tetamu khas, dilengkapkan sekali dengan sarung kerusi, riben kerusi, alas meja bulat & overlay, serta set crockeries dan cutleries jamuan secukupnya.

Pakej Harga Orchard Villa Gombak

Berikut adalah harga pakej yang disediakan :

Pakej orchard villa
Jamuan makan tengahari : 11.30 pagi – 3.30 petang
Jamuan makan malam : 7.30 malam – 10.30 malam

Pakej Harga Makanan & Minuman Orchard Villa Gombak

Pakej harga makanan & minuman yang disediakan oleh pihak D’Saji. Jenis menu pula korang boleh pilih mana yang korang nak. Lauk pun semuanya sedap-sedap belaka. Rugi tak cuba.

menu 1

menu 2

Secara keseluruhannya, pakej perkahwinan dalam kebun ni adalah menarik dan lain daripada yang lain. Jauh dari kesibukan kota raya dan sambil tu boleh menikmati keindahan alam sekitar sebab kat tepi tu ada sungai. Boleh beristirehat. Selain dari jenis lauk pauk yang pelbagai jenis, kemudahan asas seperti tempat letak kereta, tempat solat dan tandas juga disediakan. Amat selesa.

Kalau ada yang dah nak kahwin, boleh bertukar angin dari perkahwinan di tempat biasa ke lokasi berkonsepkan kebun hanya di Orchard Villa Gombak, Selangor ini.

ORCHARD VILLA GOMBAK | KONSEP PERKAHWINAN DI DALAM DUSUN
Lokasi:
Orchard Villa @ GOMBAK,
Desa Makmur batu 10 1/4, Sungai Salak, 53100,
Gombak, Selangor
Kod GPS :
N : 3.272886 E: 101.728487
 
Urusan Tempaham, Sila Hubungi :
Jabatan Jualan Dan Tempahan
Tel :
03-2698 8302
Email :
[email protected]

About the author

Encik ST

Leave a Comment

CommentLuv badge