i & Lifestyle

Masterchef Selebriti Malaysia Musim ke 2 Episod 4 – Feroz Tersingkir

525391_545334415516723_1632155151_n
Written by Norfanil

Anda pemilik Homestay atau Hotel? Ingin saya review Homestay atau Hotel Anda? Peluang kini dibuka! (KLIK)

Assalamualaikum…

Selepas berakhirnya cabaran berkumpulan semalam, kedua dua group tidak di berikan keputusan kumpulan mana yang menang untuk cabaran tersebut. Tetapi keputusan telah di umumkan di Masterchef Selebriti Malaysia Musim ke 2 Episod 4. Akhirnya, kumpulan Merah yang di ketuai Celina terpaksa akur dengan undian dari pekerja Jabatan pertanian…

— Kedua dua kumpulan sabar menanti keputusan

— Akhirnya, jelas menunjukkan Biru mendapat lebih undian dari Kumpulan Merah

Kalau ikut kan semasa pemilihan ahli kumpulan, Celina dah memilih beberapa ahli yang di rasakan pandai memasak dan meninggalkan ahli yang tidak berapa pandai memasak untuk kumpulan Biru. Tetapi mungkin masakan kenduri kendara yang dilakukan oleh kumpulan Merah tidak dapat menarik hati pekerja Jabatan Pertanian. Apa yang kita lihat dalam Masterchef Selebriti Malaysia Musim ke 2 Episod 3, walaupun nasi untuk kumpulan Biru tidak berjaya di siapkan tetapi Kumpulan Biru masih lagi berjaya memenangi cabaran dengan memikat pekerja Jabatan pertanian melalui lauk pauk, minuman dan pencuci mulut sahaja..

Dan untuk kumpulan Merah, mereka hidangkan Nasi yang mentah dan air yang tawar kepada pekerja Jabatan pertanian. Ini yang menjadi penyebab kumpulan Merah tewas pada Kumpulan Biru.

Selepas di umumkan keputusan, Celina perlu memilih 5 peserta untuk di melalui cabaran penyingkiran. Ramai yang menyatakan tidak wajar dengan keputusan yang di lakukan Celina kerana dia yang memilih anggotanya dan dia sepatotnya menawarkan diri berada di cabaran penyingkiran..

— Keputusan yang sukar untuk di lakukan Celina

[alert-announce] Finally, someone gets us women! #ShineOn click to know more http://goo.gl/Ta7l0 [/alert-announce]

 

— tetapi Datuk Aznil Haji Nawawi lebih cepat dengan menjadi sukarela untuk memasuki cabaran Penyingkiran.. Mungkin rasa bersalah sebab mengambil masa yang lama nak masak air

— Shanie juga sukarela untuk memasuki cabarang penyingkiran dan diikuti Rozita Che Wan

— Dua jejaka, Keroz dan Afiq Muiz di pilih oleh Celina untuk memasuki penyingkiran. Celina tidak calonkan diri dia untuk masuk ke penyingkiran mungkin kerana 3 orang dah sukarela dan takot dirinya tewas

Untuk cabaran penyingkiran 5 peserta ini di minta untuk menyediakan makanan yang di panggil Pengat.. #MasterChefMY – Pengat.. Nagka, Bijiran & Ubi.. 45 minit untuk sediakan satu hidangan pengat yang menarik!…Bila tengok hasilnya macam macam boleh dikatakan SYABAs!!

Dapatkan kain pasang Daun Anzalna yang superb cantik sementara stok masih ada.. Gile ramai masuk order! Cepat!..

Koleksi Ariani Lebaran 2016

— Afiq Muiz mengambil bahan untuk masakan Pengat.. Untuk Cabaran penyingkiran, mereka di beri pantri terbuka

— Syanie memasak sagu untuk menyediakan pengat..

Dan hasilnyaaa…

— Pengat jagung dari Che Ta kita.. Kedah mai!!!

— Kepompong Sutera dari Syanie.

— Pengat romantik dari Afiq Muiz.. Muka dah buat perempuan cair.. pengat ni rasa tengok nama dah cair. ye dak? haha

— Pengat Masih Ada Yang Sayang.. dari Feroz.. Amboi.. tapi dengar kata Gula hangus tuh terlebih hangus.. sbb tuh gelap.. Bak kata Chef Jo macam kari kambing dah..

— Pengat cha cha dari paknil.. terbaik.. aku pun tak pandai buat pengat Cha Cha ni..

Selepas ketiga tiga chef merasa ke lima lima pengat.. Akhirnya…

— Syanie terselamat dan….

— Feroz menjadi peserta kedua Masterchef Selebriti Malaysia Musim ke 2 yang terkeluar..

 

Selepas Yasin, Feroz pulak terkeluar.. Dua jejaka dah terkeluar nampaknya.. Agak agak dah nampak belum juara nya??? Stay tune

 All pictures credit to MasterChef Malaysia

[alert-announce] Tips untuk lembutkan rambut:  Gunakan #SunsilkSmoothManageable baru pasti lembut.. superb!! nak tau lanjut klik http://goo.gl/5FWr2 [/alert-announce]

#

About the author

8 Comments

Leave a Comment

CommentLuv badge

TENTANG NORFANIL

25. Pemegang Ijazah Sarjana Muda Perakaunan (Universiti Malaya).

Merupakan blogger sepenuh masa dan juga freelancer

Suka makan, suka tidur, suka travel dan suka aktiviti lasak. Tidak suka jatuh cinta!

Advertorial? Review? Jangan segan-segan hubungi saya. [su_button url="mailto:[email protected]" target="blank" background="#f899ce"]norfanil @ gmail.com[/su_button

MY fanpage

SUBSCRIBE

[mc4wp_form]

© 2015. Norfanil - Salute to Life. All Rights Reserved. Powered by NR Network