i & Lifestyle

Masterchef Selebriti Malaysia Musim ke 2 Episod 4 – Feroz Tersingkir

Written by Norfanil

Anda mempunyai produk? Ingin saya review Produk Anda? Peluang kini dibuka! Email ke norfanil[@]gmail.com

Assalamualaikum…


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

Selepas berakhirnya cabaran berkumpulan semalam, kedua dua group tidak di berikan keputusan kumpulan mana yang menang untuk cabaran tersebut. Tetapi keputusan telah di umumkan di Masterchef Selebriti Malaysia Musim ke 2 Episod 4. Akhirnya, kumpulan Merah yang di ketuai Celina terpaksa akur dengan undian dari pekerja Jabatan pertanian…

— Kedua dua kumpulan sabar menanti keputusan

— Akhirnya, jelas menunjukkan Biru mendapat lebih undian dari Kumpulan Merah

Kalau ikut kan semasa pemilihan ahli kumpulan, Celina dah memilih beberapa ahli yang di rasakan pandai memasak dan meninggalkan ahli yang tidak berapa pandai memasak untuk kumpulan Biru. Tetapi mungkin masakan kenduri kendara yang dilakukan oleh kumpulan Merah tidak dapat menarik hati pekerja Jabatan Pertanian. Apa yang kita lihat dalam Masterchef Selebriti Malaysia Musim ke 2 Episod 3, walaupun nasi untuk kumpulan Biru tidak berjaya di siapkan tetapi Kumpulan Biru masih lagi berjaya memenangi cabaran dengan memikat pekerja Jabatan pertanian melalui lauk pauk, minuman dan pencuci mulut sahaja..

Dan untuk kumpulan Merah, mereka hidangkan Nasi yang mentah dan air yang tawar kepada pekerja Jabatan pertanian. Ini yang menjadi penyebab kumpulan Merah tewas pada Kumpulan Biru.

Selepas di umumkan keputusan, Celina perlu memilih 5 peserta untuk di melalui cabaran penyingkiran. Ramai yang menyatakan tidak wajar dengan keputusan yang di lakukan Celina kerana dia yang memilih anggotanya dan dia sepatotnya menawarkan diri berada di cabaran penyingkiran..

— Keputusan yang sukar untuk di lakukan Celina

[alert-announce] Finally, someone gets us women! #ShineOn click to know more http://goo.gl/Ta7l0 [/alert-announce]

 

— tetapi Datuk Aznil Haji Nawawi lebih cepat dengan menjadi sukarela untuk memasuki cabaran Penyingkiran.. Mungkin rasa bersalah sebab mengambil masa yang lama nak masak air

— Shanie juga sukarela untuk memasuki cabarang penyingkiran dan diikuti Rozita Che Wan

— Dua jejaka, Keroz dan Afiq Muiz di pilih oleh Celina untuk memasuki penyingkiran. Celina tidak calonkan diri dia untuk masuk ke penyingkiran mungkin kerana 3 orang dah sukarela dan takot dirinya tewas

Untuk cabaran penyingkiran 5 peserta ini di minta untuk menyediakan makanan yang di panggil Pengat.. #MasterChefMY – Pengat.. Nagka, Bijiran & Ubi.. 45 minit untuk sediakan satu hidangan pengat yang menarik!…Bila tengok hasilnya macam macam boleh dikatakan SYABAs!!

— Afiq Muiz mengambil bahan untuk masakan Pengat.. Untuk Cabaran penyingkiran, mereka di beri pantri terbuka

— Syanie memasak sagu untuk menyediakan pengat..

Dan hasilnyaaa…

— Pengat jagung dari Che Ta kita.. Kedah mai!!!

— Kepompong Sutera dari Syanie.

— Pengat romantik dari Afiq Muiz.. Muka dah buat perempuan cair.. pengat ni rasa tengok nama dah cair. ye dak? haha

— Pengat Masih Ada Yang Sayang.. dari Feroz.. Amboi.. tapi dengar kata Gula hangus tuh terlebih hangus.. sbb tuh gelap.. Bak kata Chef Jo macam kari kambing dah..

— Pengat cha cha dari paknil.. terbaik.. aku pun tak pandai buat pengat Cha Cha ni..

Selepas ketiga tiga chef merasa ke lima lima pengat.. Akhirnya…

— Syanie terselamat dan….

— Feroz menjadi peserta kedua Masterchef Selebriti Malaysia Musim ke 2 yang terkeluar..

 

Selepas Yasin, Feroz pulak terkeluar.. Dua jejaka dah terkeluar nampaknya.. Agak agak dah nampak belum juara nya??? Stay tune


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

 All pictures credit to MasterChef Malaysia

[alert-announce] Tips untuk lembutkan rambut:  Gunakan #SunsilkSmoothManageable baru pasti lembut.. superb!! nak tau lanjut klik http://goo.gl/5FWr2 [/alert-announce]

About the author

Norfanil

Penulis berkecimpung dalam dunia blogging bermula tahun 2008 sehingga sekarang. Ingin beriklan, review produk, makanan atau travel? boleh hubungi terus norfanil@gmail.com...

8 Comments

Leave a Comment

CommentLuv badge