i & Lifestyle

Majlis Pertunangan Tanpa Perbincangan

Written by Norfanil

Anda mempunyai produk? Ingin saya review Produk Anda? Peluang kini dibuka! Email ke norfanil[@]gmail.com

Assalamualaikum..

Lama dah tak cerita pasal kahwin.. Al maklum la.. dekat dekat dah ni.. hehe.. Baru baru ni, tanggal 17 Ogos 2013 berlakunya Majlis Pertunangan abang sulung saya tanpa perbincangan.. Agak lawak sebenarnya majlis pertunangan ni, sebab kami sekeluarga sebelum ni tak pernah buat, buat pun ikut sebelah kuantan..

Kisah dia macam ni, abang kepada seorang perempuan bagitau dekat along yang ayah dia suruh cari calon untuk anak perempuan bongsu nya. So bagi lah resume dekat along untuk bagi dekat mama.. Alhamdulillah kedua dua berkenan.

Selepas raya, mama dan papa pergi bertandang ke rumah mereka untuk kenal ahli keluarga, dan bercadang untuk membuat majlis pertunangan sebelum anak bongsu kembali semula ke Mesir. (bongsu ni sama umur ngan saya, tapi sekolah SHAMS dulu)


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

Masing masing tak berhubung yang berhubungnya along dengan mak dia sahaja. Oleh kerana kami tak berpengalaman, mak dia call cakap majlis kecil kecil je. Kalau boleh suruh mak ayah je yang datang..

Tanpa prepair apa apa hantaran tunang, kami hanya buat nasi dagang dan puding trifle sebagai buah tangan. Maklum la tak tau nak bawak apa sebab dah cakap mak ngan ayah sahaja. Saya ni saja je menyibuk sebab sebelum ni bertandang tak pergi, so nak kenal jugak siapa dia..

Malamnya tiba, saya, along, adik, mama dan papa, bawak nasi dagang dan puding trifle di bungkus macam hamper… Sungguh lawak.. hahaha.. then selepas bincang bincang mengenai perkahwinan, masuk bilik sarung cincin.. punya terkejut ada hantaran dari pihak perempuan.. hahaha.. Saya tahan je masa tuh.. Dalam hati dah naik geram dah..


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

Di tambah pula malam tuh, depa pun buat nasi dagang agak banyak ingat kami datang ramai.. Rupa rupanya lima orang je. Adehh.. Lepas majlis tuh, dalam kereta terus kami bantai along  sebab tak tanya betul betul.. Dia pon cakap “mana la tau,”.. haha.. mujur kami datang sama, kalau mama ngan papa je datang.. mau lagi kesian.. haish.. along ku ni…

Ini lah dia pengalaman keluarga bertandang untuk majlis bertunang.. Lepas ni dah faham dah.. dah ada pengalaman.. Ha… hantaran dari pihak perempuan tuh je.. Kek, buah, kain pelikat dengan sejadah.. Dan tunang along hanya pakai baju kurung biru dan tudung bidang 60..

cara pilih cincin pertunangan

Oh ya… Cincin? Hahaha.. cincin harga murah je.. lebih kurang RM400.. itu aje.. Dah tanya mama siap siap.. “nanti majlis kak na pun mcam ni jugak e?:.. mama jawab…”ok”.. hehehe

p/s; moral of the story.. bincang la betul betul.. hahaha.. nak nak kalau anda anak sulung dan melalui frasa bertunang tak kenal siapa.. Or malu malu kucing.. hehehe

About the author

11 Comments

Leave a Comment

CommentLuv badge