i & Lifestyle

Kisah Hari Raya : Ramadhan Pergi, Raya Kembali

Written by Norfanil

Anda mempunyai produk? Ingin saya review Produk Anda? Peluang kini dibuka! Email ke norfanil[@]gmail.com

[sebelum baca, klik button love kat tepi tajuk ya…tq.. love]


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

Assalamualaikum warga blog..

dan semua pembaca yang di kasihi. Apa cerita raya anda tahun ni? hanya tinggal beberapa hari lagi kita nak raya.. Ramadhan pergi raya kembali… fuh..

 

Soalan yang lazim kita akan dengar tiap kali menjelang raya. Baju raya dah beli? kuih raya dah buat? rumah dah kemas? dan dah beli langsing ke belum?  ermmm.. berderet deret soalan yang timbul.. Lagi best duit raya dah sediakan belum? hahaha.. tak sabar ya nak kutip duit raya… huhu

 

Tahun ni Kisah Hari Raya Norfanil agak lain sikit berbanding tahun lepas.. cuma yang samanya tahun ni raya tetap di Permatang Badak 5, Kuantan, Pahang..Rumah nenda di sana..  So saya tak available kat rumah Bukit Tok Beng sehingga raya ke 6.. Memandang kan raya ke 4 kena pergi merisik bakal mak sedara baru.. hihihi

 

Yang lainnya tahu ni, first beraya tanpa seorang abang sulung.. Macam kurang ummpphhh je sebab takda keluar beli baju raya dengan dia tahun ni. Sebab semestinya saya akan jadi seorang perunding pakaian yang berjaya untuk dia.. hahaha

 

Kedua, start 3 tahun lepas aku beraya bersama “orang tersayang”.. baju raya akan sama warna setiap tahun walaupun tak pernah beraya bersama.. Tapi tahun ni dah takda “orang tersayang” itu.. Kenapa dia tak ada tahun ni? sebab dia kembali kepada orang yang sayang dia  untuk selama2nya.. =).. tapi aku nak wish jugak.. Selamat hari raya untuk dia.. ROxxxxxx Abd Rahman.. (bukan pemain bola sepak) huhu

 

Ketiga, paling aku tak gemar bila tiba hari raya adalah baju raya.. Fikir 10 kali pun tak habis tang baju raya ni.. Tak tau nak buat baju apa.. Semestinya aku ni bukan suka pakai baju kurung.. kalau ada pun baju kurung akan di turunkan kepada adik adik..haha.. Pakai sampai raya ke 3 je, hari seterusnya dah jadi milik orang lain..gr… Tapi tahun ni aku tetap beli baju raya .. Hanya beli online di MawarkuArissa Cotton..  Warna Marron.. Tapi belum sampai lagi..=)

Baju Kurung Cotton Viscose Mawarku Arissa (Warna Maroon)

 

Empat.. Kuih raya? hahaha.. kalau tang ni sampai hari ni (13 Ogos 2012) tak buat lagi… sebab? semua orang malas nak buat.. hahaha.. tapi buku resepi kuih raya dari RASA dan SAJI dah beli seminggu lepas.. Semangat punya pasal.. Last last hangat hangat tahi ayam.. haha..kalau ada lelaki kacak ni, mesti semangat je kot.. kehkehkeh

 

Lima.. Kad raya dah siapp!!!.. ok.. kad raya dah siap..sekejap je buat.. tak sampai beberapa minit.. Simple dan serabut. Sebab dah lama gila tak bergambar.. Nih pun last gambar masa bulan Jun lepas.. satu gambar baju kurung pun takde. hehe.takpe.. gambar ni nampak saya kurus sikit.. kehkehkeh

 

Apa apa pun.. Selamat Menyambut Hari Raya..


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

Maaf Zahir dan Batin..

Ikhlas dari hati Norfanil..

Kad Raya dari Norfanil.com

About the author

1 Comment

Leave a Comment

CommentLuv badge