Assalamualaikum..

Selamat sejahtera semua…

Ha.. entry controversi… Keseksian Seluar Slack Ok.. sebelum start aku nak cakap.. entry ni takda mengaibkan sesiap pon.. hanya pemerhatian dari aku sendiri…

Seluar slack? Seluar yang orang selalu buat pergi kerja.. atau di pakai semasa tujuan formal.. biasa perempuan muslimah suka pakai seluar slack dan kurang pakai seluar jeans..tapi ada jugak lain.. Aku nak cakap pasal keseksian seluar slack.. kenapa seluar slack ni seksi?

Seluar slack ni nipis.. aku nak suh anda perhatikan, tapi tak elok la pulakkan..so aku cerita apa yang aku perhatikan.. Selama ni aku perhatikan, perempuan yang pakai seluar slack kebiasaan nya akan menampakkan dieorg punya bekas seluar dalam.. kenapa?? sebab seluar slack itu nipis dan lembut.. memang lumrah la kan, nama pun seluar slack.. gitu la dia.. tapi berapa ramai yang perasan akan benda ni??

Aku cerita pasal ni sebab aku tahu ada sesetengah lelaki prihatin.. yang sudi menegur perempuan, nak nak yang tak tahu.. akibat nya kita jugak malu..sebab tak amik tahu.. kengkawan sesama perempuan pulak tak tegur.. hairan..Sebab tuh aku kalau boleh elakkan pakai seluar slack.. kalau nak formal pon pakai baju kurung.. ..

image

Bab baju muslimah pulak.. mak aku sendiri suruh aku jadi macam kakak aku.. pakai baju muslimah.. yang labuh tuh..tapi aku tak pakai.. kenapa?? Satu, sebab aku ni berisi sikit.. so kalau pakai, di bahagian punggung kain baju tuh akan tertarik..so bila berjalan pergerakan punggung tuh nampak sangat.. ini apa yang aku perhatikan kat perempuan yang pakai baju muslimah labuh.. Tapi aku pakai blouse labu..

Tapi kalau orang yang kurus takde masalah.. tapi yang gempal ni bermasalah..dengan slack yang nipis, tak de guna gak kalau pakai baju muslimah..memang elok pakai baju muslimah, tapi kalau nak pakai pakai la baju yang besar dari biasa, betol betol besar dari size biasa anda pakai dan cari la yang ada belah tepi..tak de la nampak pergerakan punggung dari kain baju yang tertarik.. ok..!

Ini adalah observation dari mata aku sendiri.. biasa la.. memang aku suka observe atas orang.. mana yang buruk jadikan sempadan..

Wallahualam..

.

23 COMMENTS

  1. assalamualaikum…. baguih entry nih…
    tapi slack ade dua jenis..
    satu yang nipis tu dan satu yang tebal…
    anda punya hak memilih, jadi jgn pilih yang nipis…
    yang tebal tu, ok dan longgar je…
    (^___^)

  2. bju kurung sng jer nak nmpak kaki tu ble bjalan~ so…sme jer kn…. sume x leh pkai da zman skrg~..jubah x leh..sbb sme jer mcm sluar slack…nmpak ksan sluar dlm..bju kurung pon gtu gak kdg2..pkai telekung je la yer..mcm kain smbhyg tu..tu yg trbaik kot kalo nk jd btol2..:/

    • berhati2 awak dlm memberi pendapat. cara awk ckp mcm mempersendakan agama dan dosa besar hukumnya.. apa yg admin ckp tu mmg betul.. bg yg badan berisi.. pemilihan size yg bsr mmg perlu and baju kurung.. pemilihan kain yg tebal tu perlu.. kain dlm pun ada.. sbb tu rasullullah suruh bagai pakaian yg tebal n longgar. =) hati2 dgn kata2 dan jgn sampai mempertikaikn hukum islam. boleh kufur. =)

      • terima kasih atas nasihat..
        saya tak mempertikai kan hukum.. kalau baca betul betul. saya just bagi pendapat untuk mereka yang tak sedar akan keadaan ni..
        sebabtuh org cakap, nak pakai tudung jangan pakai yang sinkat, ibarat mempersendakan tudung..
        macam tuh juga ngan baju.. so kene buat pemilihan ngn betul.. even yang pakai tudung labuh, muslimah, dieorg tak sedar keadaan ni..

  3. sbb tu nabi muhammad SAW memuliakan wanita yang memakai seluar di dalam(means:pakai kain,tapi dalam pakai seluar panjang yang longgar)..so,taklah jadi isu kan nampak kesan seluar dalam???..
    adab berbeza pendapat..rai dan hargai pendapat yang lain..bila dikritik, sambutlah dengan muhasabah…bila mengkritik, pastikan berhikmah..wallahu ta'ala aalam..

  4. x semua seluar slack nipis…ade yg jenis tebal punya…yang penting kita kena pilih pakaian yg betul2 sesuai dan sopan..kita masing2 dah besar boleh fikir mana yg baik dan buruk…

  5. @Eiyra Lee: memakai baju kurung hendaklah disertakan dengan kain dalam.. atau seluar di dalam.. kalau tak pakai memang la nampak..sejak sekolah lagi diajar kan?

  6. baju kurung pn mcm2 fesyen, bijak memilih fesyen,bju muslimah,sluar,pkai yg longgr,smua be ok,kaki xkn npk jika kita pkai sarung kaki panjang..ikhlaskan lah hati..

  7. Betul tu , lagi2 skrg ni asyik la keluar baju seluar yg di perbuat dari lycra , lembut dan melekat kat badan , badan kurus ok lagi ..kalau gempal memang nampak habis ..

  8. assalamualaikum, Saya nk tanya di mana boleh dapatkan seluar panjang yg cotton? sy tk minat pakai seluar slack, so sy nk cari yg cotton, ssuai mcm wanita muslimah lain pakai. tolong saya..sudah btl nk cari yg ssuai.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge