Assalamualaikum…

Yeah.. kita masuk bab cinta plak…. Kenapa Hubungan CInta Tak Kekal… Urghhh. Berat sikit nak cakap pasal cinta ni.. Sebab Cik Norfa sendiri mengalaminyaaa.. Saje je buat entry ni sebab layan lagu Tasha Marshahar ngan Syed Syamim.. Jap gi Cik Norfa kongsi lagu depa..

Erm.. Kenapa Kenapa Kenapa hubungan cinta tak kekal… Takde jodoh? Itu lah paling tepat sekali orang akan cakap bila anda putus cinta.. Takde jodoh, dia bukan milik kita.. dan dia bukan jodoh kita.. Mungkin orang lain.. Tapi prempuan akan frust bila hubungan cinta tak kekal disebabkan harapan perempuan biasanya cinta mereka akan kekal sehingga melangkah ke jinjang pelamin…

Marah? Frust? kecewa? Perkara biasa dialami kalau hubungan cinta terputus tengah jalan.. terutamanya perempuan.. lelaki ni ada jugak.. cuma dia tak tunjuk je macam perempuan tunjuk.. hehe.. bukan kata lelaki tak frust.. dia pun akan frust.. tapi gitu laa.. buat diam  diam je..

Tapi kita kena ingat, kadang kala ada hikmah disebalik hubungan cinta tak kekal tuh..macam dalam gambar ni..

hubungan cinta tak kekal
— Positif kan diri.. Terima dengan hati terbuka

Itu salah satu sebab kenapa hubungan cinta tak kekal… Mungkin sebab hubungan kita dah jauh terpesong.. Mungkin kita terlampau lalai bila ada hubungan special ngan manusia.. Siapa tahu? kita sendiri je yang tahu. So fikir balik kenapa terjadi.. Ia takkan terjadi kalau bukan sebab kita sendiri…

Ye. bukan mudah nak lupakan.. cuma jangan memikirkan.. insyaAllah anda akan lupakannya…

heartbreak171

“You dont have to forget who that person was to you, you just have to accept that they aren’t that person anymore..”..  Cik Norfa baca ayat ni buatkan cik Norfa sedar akan kebenaran kata kata ni… orang tuh bukan orang yang kita kenal lagi..seperti sebelum ni.. Mudah kan…

So jangan komplex kan keadaan yang sebenarnya tak la sekomplex mana..  Meh layan lagu cover dari Tasha Manshahar dan Syed Syamim.. Tajuk dia Hati INI by Nabil..  Cik Norfa suka sore depaaa.. best..

Janganlah hancurkan hati ini..
Ku hanya mencuba meluahkan perasaan..
Usahlah ragui hati ini…
Kerna kau satu-satunya gadis HERO yang ku cinta selamanya…

p/s: Mr. Peah dah takde dalam hidup ini.. FreeToFly.. nanti rasa cik Norfa jadi macam Rayyan Harries..  si traveler comel.. sbb dah lama plan nak hidup kat luar malaysia..

16 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge