i & Makan

Kelantan : Dunia Etok?

Written by Norfanil

Hai..pagi pagi hari..teringatkan etok .. atau bahasa KL nya Etok… betul? huhu.. Sekarang berada di Kelantan untuk urusan melancong.. Tak tau nak gi mana, masih lagi merancang perjalanan hari esok. Tadi sampai pun lewat, pukul 8.30 malam sebab ambil bas lambat..

Hajatnya nak gerak pukul 2 petang tapi banyak urusan tak disiapkan lagi..so finally pukul 5.30 petang baru gerak dengan bas.. terfikir nak datang sini sebab nak makan etok.. sangat tidak boleh pakai reason tersebut.. haha

By the way, etok adalah hidupan hasil laut yang disalai sebelum dijual.. ramai yang suka etok ni.. boleh jadi makanan sampingan sambil tengok tv.. tapi tak semua tempat ada.. kebanyakan penjualan etok salai hanya di Kelantan.. ada favor pedas dan biasa.. kat Terengganu ada..tapi yang mentah.. untuk buat masak lemak boleh la..sedap!..

Kat Kelantan ni dimana agaknya boleh saya cari etok ni? Seorang rakan bagitau di Pasar Wakaf Che Yeh.. teringin juga nak gi sana.. mungkin akan kesana sambil mencuci mata dan menambah berat badan dengan makanan makanan lazat di Kelantan…hehe

See ya.. tiada gambar perjalanan.. tak sempat nak tangkap..=)


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Anda mempunyai produk? Ingin saya review Produk Anda? Peluang kini dibuka! Email ke norfanil[@]gmail.com

About the author

Norfanil

Penulis berkecimpung dalam dunia blogging bermula tahun 2008 sehingga sekarang. Ingin beriklan, review produk, makanan atau travel? boleh hubungi terus norfanil@gmail.com...

Leave a Comment

CommentLuv badge