i & Lifestyle

Jodoh itu Milik Allah, Jangan Terlampau Mengharap

-- Gambar masa Konvokesyen Along. My sis sebelah kanan.. Sebelum pakai Niqab.. Cik Norfa kene transform jadi camni agaknya baru ada orang masuk minang. hehehe
Written by Norfanil

Anda pemilik Homestay atau Hotel? Ingin saya review Homestay atau Hotel Anda? Peluang kini dibuka! (KLIK)

Assalamualaikum…

Semua orang duk sibuk gi kenduri sana sini, Cik Norfa pun sama duk merewang sekali. Sumpah penat!!.. Nanti kahwin amik catering je la.. Melainkan kalau Kahwin sendiri.. Bukan nya pengantin kena rewang kan.Orang lain..betol tak? hehehe..

Kebetulan pulak, Cik Norfa tanya mama  pasal orang yang nak datang meminang kakak cik Norfa.. ada la 2 3 orang dan kebanyakkannya kerja kat plantar minyak.. Ada sorang ni, anak kepada kawan mama, masing masing kakak dan dia dah bagi gambar tengok masing masing..  Berkenan tapi si lelaki mintak lagi tunggu setahun… mula mula kata tahun ni..tapi tak jadi.

Belah kami bukan taknak, tapi takot nanti kita bagi harapan kat dia, dia sia siakan kemudian hari..So mama ada cakap ngan mak lelaki ni,.. Bukan taknak tapi takot, nanti ada org datang meminang ke, susah pulak.. Then bila yang datang meminang tuh kita tolak, then lelaki ynag suruh tunggu ni tak jadi pulak, so dua dua melepas nanti.. So mama  cakap, kita tengok siapa masuk meminang dulu.. lagipun taknak kakak di main main kan.. nanti susah pulak..

Tapi mak dia cakap lain kat anak dia.. Macam memberi harapan yang kakak cik Norfa nak tunggu dia lagi setahun.. Bila terus terang ada salah faham, dia terus diamm.. huhu.. Sabar ya.. Ada jodoh tak kemana.. Tapi taknak buat kakak cik Norfa terlampau mengharap.. nanti susah..

Dapatkan kain pasang Daun Anzalna yang superb cantik sementara stok masih ada.. Gile ramai masuk order! Cepat!..

Koleksi Ariani Lebaran 2016

Cik Norfa dah tengok gambar si lelaki tuh.. Boleh tahan hensem.. hehe.. putih dan tinggi.. Tengok muka memang ada iras iras kakak cik Norfa.. Tapi tengok la macam mana.. Kakak pun dah sedia nak jadi isteri orang. Tunggu orang je datang meminang.. Tak tau la sapa. Tapi ramai jugak kawan kawan mak nak match kan.. hehe.. tunggu dan lihat je la…

-- Gambar masa Konvokesyen Along. My sis sebelah kanan.. Sebelum pakai Niqab.. Cik Norfa kene transform jadi camni agaknya baru ada orang masuk minang. hehehe

— Gambar masa Konvokesyen Along. My sis sebelah kanan.. Sebelum pakai Niqab.. Cik Norfa kene transform jadi camni agaknya baru ada orang masuk minang. hehehe..Doa doakan kan yee.. Amin..

 

#cePujiSikit.. Kurus kan cik Norfa dulu.. =P

#

About the author

16 Comments

Leave a Comment

CommentLuv badge

TENTANG NORFANIL

25. Pemegang Ijazah Sarjana Muda Perakaunan (Universiti Malaya).

Merupakan blogger sepenuh masa dan juga freelancer

Suka makan, suka tidur, suka travel dan suka aktiviti lasak. Tidak suka jatuh cinta!

Advertorial? Review? Jangan segan-segan hubungi saya. [su_button url="mailto:[email protected]" target="blank" background="#f899ce"]norfanil @ gmail.com[/su_button

MY fanpage

SUBSCRIBE

[mc4wp_form]

© 2015. Norfanil - Salute to Life. All Rights Reserved. Powered by NR Network