i & Travel

Jejak Lukisan Mural, di Penang (Penang Street Art)

Jejak Lukisan Mural, di Penang (Penang Street Art) 4
Written by Norfanil

Anda mempunyai produk? Ingin saya review Produk Anda? Peluang kini dibuka! Email ke norfanil[@]gmail.com

Hi.

Sambungan part 3 : 30 jam untuk 4 Destinasi. Lepas pergi Wang Kelian kami singgah di Penang. Saja jalan-jalan untuk jejak lukisan Mural di Penang.

Macam biasa la, kalau nak pergi Penang ada dua jalan. Samaada nak lalu ikut Jambatan Penang ataupun naik feri. Masa pergi kami pilih untuk naik ferry. Tambang naik ferry ke Penang tak silap RM7.70 (sumber google). Aku dah lupa waktu tu berapa kami bayar. Hehe.


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 


Jejak Lukisan Mural, di Penang (Penang Street Art) 3

Jejak Lukisan Mural, di Penang (Penang Street Art)

Jejak Lukisan Mural, di Penang (Penang Street Art) (2)

Sampai kat Penang terus cari kawasan Mural. Park kereta dan terus sewa basikal untuk ronda-ronda kawasan Mural Penang. Standard harga sewa basikal adalah RM10-20. Bergantung pada jenis basikal yang anda pilih.

Jejak Lukisan Mural, di Penang (Penang Street Art) 5

Sebelum berjalan pastikan minta peta dahulu supaya senang nak cari. Masa kami pergi kedai yang kami sewa basikal dah habis maps, so terpaksa la minta di kedai lain. Minta je, dia tak marah.

Ada banyak mural di Penang, tapi aku tak boleh nak tunjuk sebab tak ada gambar. Gambar ada dengan orang lain.


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

Jejak Lukisan Mural, di Penang (Penang Street Art) 6

Boleh di katakan banyak tempat menarik di Penang. Sempat singgah minum di kedai Nasi Kandar Line Clear.. Masa tuh petang. So kami tak makan la. Masih kekenyangan.

Sebelum balik ke Kuala Lumpur, kami teruskan ke destinasi keempat iaitu Bukit Bendera.. Macam mana agaknya budak yang tak ada IC naik bukit bendera?? Haha..

Tunggu entry seterusnya.

About the author

Norfanil

Penulis berkecimpung dalam dunia blogging bermula tahun 2008 sehingga sekarang. Ingin beriklan, review produk, makanan atau travel? boleh hubungi terus norfanil@gmail.com...

2 Comments

Leave a Comment

CommentLuv badge