i & Travel

Jejak Lukisan Mural, di Penang (Penang Street Art)

Jejak Lukisan Mural, di Penang (Penang Street Art) 4
Written by Norfanil

Anda pemilik Homestay atau Hotel? Ingin saya review Homestay atau Hotel Anda? Peluang kini dibuka! (KLIK)

Hi.

Sambungan part 3 : 30 jam untuk 4 Destinasi. Lepas pergi Wang Kelian kami singgah di Penang. Saja jalan-jalan untuk jejak lukisan Mural di Penang.

Macam biasa la, kalau nak pergi Penang ada dua jalan. Samaada nak lalu ikut Jambatan Penang ataupun naik feri. Masa pergi kami pilih untuk naik ferry. Tambang naik ferry ke Penang tak silap RM7.70 (sumber google). Aku dah lupa waktu tu berapa kami bayar. Hehe.


Jejak Lukisan Mural, di Penang (Penang Street Art) 3

Jejak Lukisan Mural, di Penang (Penang Street Art)

Jejak Lukisan Mural, di Penang (Penang Street Art) (2)

Dapatkan kain pasang Daun Anzalna yang superb cantik sementara stok masih ada.. Gile ramai masuk order! Cepat!..

Koleksi Ariani Lebaran 2016

Sampai kat Penang terus cari kawasan Mural. Park kereta dan terus sewa basikal untuk ronda-ronda kawasan Mural Penang. Standard harga sewa basikal adalah RM10-20. Bergantung pada jenis basikal yang anda pilih.

Jejak Lukisan Mural, di Penang (Penang Street Art) 5

Sebelum berjalan pastikan minta peta dahulu supaya senang nak cari. Masa kami pergi kedai yang kami sewa basikal dah habis maps, so terpaksa la minta di kedai lain. Minta je, dia tak marah.

Ada banyak mural di Penang, tapi aku tak boleh nak tunjuk sebab tak ada gambar. Gambar ada dengan orang lain.

Jejak Lukisan Mural, di Penang (Penang Street Art) 6

Boleh di katakan banyak tempat menarik di Penang. Sempat singgah minum di kedai Nasi Kandar Line Clear.. Masa tuh petang. So kami tak makan la. Masih kekenyangan.

Sebelum balik ke Kuala Lumpur, kami teruskan ke destinasi keempat iaitu Bukit Bendera.. Macam mana agaknya budak yang tak ada IC naik bukit bendera?? Haha..

Tunggu entry seterusnya.

#

About the author

2 Comments

Leave a Comment

CommentLuv badge

TENTANG NORFANIL

25. Pemegang Ijazah Sarjana Muda Perakaunan (Universiti Malaya).

Merupakan blogger sepenuh masa dan juga freelancer

Suka makan, suka tidur, suka travel dan suka aktiviti lasak. Tidak suka jatuh cinta!

Advertorial? Review? Jangan segan-segan hubungi saya. [su_button url="mailto:[email protected]" target="blank" background="#f899ce"]norfanil @ gmail.com[/su_button

MY fanpage

SUBSCRIBE

[mc4wp_form]

© 2015. Norfanil - Salute to Life. All Rights Reserved. Powered by NR Network