i & Lifestyle

Gaji lepasan Sarjana Muda RM1,800 – RM2,600!

Written by Norfanil

Anda mempunyai produk? Ingin saya review Produk Anda? Peluang kini dibuka! Email ke norfanil[@]gmail.com

Wow.. banyak.. Menurut Kaji selidik di Jobstreet.com, Gaji yang biasa diminta oleh bakal pekerja lepasan Sarjana Muda adalah RM1,800 hingga RM2,600.. banyak.. tapi tuh aku rasa dekat Kuala Lumpur. Kalau kat Terengganu banyak tuh ke?


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

Tetapi dalam relaiti, tak semua pemegang sarjana muda yang meminta gaji sedemikian mendapat seperti apa yang diminta. Sebanyak 54% sahaja yang mendapat gaji seperti dikehendaki, lagi 34% menerima kurang dari yang diminta.

Bagi lepasan Diploma pula yang menjadi permintaan adalah RM1,200 hingga RM1,800. sebanyak 37% menerima kurang dari gaji yang diminta.

So, kat sini kita boleh lihat, mereka yang dapat gaji ikut apa yang mereka nak ni mungkin ada kelebihan sikit dari segi skill dan experience.. kan?


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

p/s: tak sabar nak kerja..=)

About the author

3 Comments

  • lecturer sy kate gaji basic sarjana muda zaman skrg dgn zaman dy dulu beza.. masa zaman lecturer sy grad about 6-8 taun dulu, basic rm3000.. skrg makin kurg.. huhuhuhu…

  • byk pe..gji cmtu..btol ckp..xbyk pun..hukhuk.,tp btol la..ikot pengalamn..ade ritu, tjumpe slip gji org yg kje sblm tu..dhla pglmn 5 thun gaji 2200 je..patot pon dia benti..;p gile ciput.rzki msg2 dh dtntukan.usahe je ler..ek..tp jgn mntk byk sgt n sket sgt..confdent harus tinggi bia pon dlm resume je..;p..

Leave a Comment

CommentLuv badge