i & Blog

Eyriqazz vs Denaihati Teknik Seo Terbaik

Written by Norfanil

Assalamualaikum.. “ Eyriqazz vs Denaihati ” .. Kebetulan hari ni (20 Jun 2012) adalah hari belajar teknik SEO Mantapkan Blog sendiri. Dari mana aku belajar? Of course dari google.. Blog yang selalu bermasalah sebab setiap kali setting HTML code tak reti reti nak save existing template.. Haha

 

Untuk mereka yang tak tau, Bro Eyriqazz ada buat contest SEO terbaik dengan keywords “ Eyriqazz vs Denaihati ” .. Oleh kerana aku sedang belajar teknik SEO Mantapkan Blog, so aku nak try masuk la contest ni walaupun blog rank dah jatuh ke rank 23 juta (menipu sangat) dan PR bukan lagi PR4..

 

Untuk Eyriqazz aku sendiri jeles tengok setiap kali post dari beliau mesti ada orang comment, mungkin mesra blogger nak berbanding aku yang duduk bawah tempurung.. kan? Itu adalah satu cara untuk naikan SEO, dengan komen, google pon boleh index ok. Kadang kadang kita search google, kita ingat keywords tuh ada kat content rupanya nahhhh… kat bahagian komen.. bukan content sahaja.

 

Kalau tengok dari entry “ Eyriqazz Vs Denaihati ” boleh nampak keywords yang menjadi top di blog Eyriqazz adalah blogger blogger terkenal dan juga tempat yang pernah dilawati bro Eyriqazz.. Bersih je keywords blog bro Eyriqazz.. Takde 18xs.. haha

Eyriqazz Vs Denaihati_thumb[3]

Kan? bersih. Dalam blogging, tiada guna kalau trafik tuh datang dari 18xs.. Mencemarkan blog dan tuan punya blog.. lagi lagi kalau nama blog tuh nama sendiri.. Blog aku, of course, ne he hey 18xs.. tak perlu..

 

Macam mana pulak dengan bro Denaihati..? (berani plak aku nak komen2 kedua2 blog ni “ Eyriqazz vs Denaihati ”) Untuk blog denaihati, of course aku lagi berganda jeles. Almaklumla, blog dah memang hebat tang SEO, tengok template pun dah tau.. Lagi lagi kalau pakai WordPress. Tapi dari dulu sampai sekarang, Denaihati punya template sentiasa bersih, putih.. Cuma yang latest ni bagi aku bila masuk post je nampak serabut sikit.. Sebab kat sebelah ada artikel berkaitan.. itu pendapat aku la. tapi SEO tetap mantap.. Mungkin itu teknik untuk turun kan bounce rate..

 

Dulu masa aku guna wordpress ala hangat hangat tahi ayam, try gak nak belajar dari bro Denaihati, tapi tak kesampaian.. Sebab belum apa apa lagi dah tukar ke Blogspot balik.. haha.. Aku lebih suka cari template blogspot yang free dan cantik.. Berbanding WordPress yang sangat limited.. Mostly kena beli.

 

Tapi bila fikir fikir balik kalau nak belajar bab SEO ni berapa kerat je yang mampu layan kita tanya itu ini, dan ada juga yang serabut sebenarnya.. So bagi mereka yang nak belajar dan nak tau pasal SEO , better for you to learn guna Google berbanding bertanya… Kalau tak tau, direct terus je comment dekat website English yang anda jumpa untuk belajar SEO, alang alang boleh naikkan PR blog sebab biasa blog yang ada tips SEO ni mostly PR dia tinggi..

 

Bagi aku hebatnya antara kedua dua ni “ Eyriqazz vs Denaihati ” adalah tang SEO.. Walaupun paltform untuk kedua dua blog ni berbeza iaitu Eyriqazz menggunakan blogspot dan Denaihati menggunakan self-hosting, tapi cukup menunjukkan mereka berdua ni sangat hebat.. Hey! ingat blog Blogspot tak leh lawan blog wordpress ke? Ha, itu kena belajar nilai dari banyak sudut.. Apa apa pon, dua dua mantap!!

 

Contest ini dianjurkan oleh Eyriqazz.Com ditaja bersama Denaihati.com, Azri.my, Blogr.my, ziefauzi.com , dan Shakiddo.com

 

tags : Seo Contest Eyriqazz, Eyriqazz Vs Denaihati , Contest Eyriqazz Vs Denaihati, Seo Eyriqazz Vs Denaihati


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Anda mempunyai produk? Ingin saya review Produk Anda? Peluang kini dibuka! Email ke norfanil[@]gmail.com

About the author

10 Comments

Leave a Comment

CommentLuv badge