i & Lifestyle

Etika Berniaga Makanan di Bulan Ramadhan

Written by Norfanil

Anda pemilik Homestay atau Hotel? Ingin saya review Homestay atau Hotel Anda? Peluang kini dibuka! (KLIK)

Bulan ramadhan lah bulan masing masing yang tak pernah berniaga nak berniaga, bulan di mana masing masing nak tambah duit sebelum menjelma raya..

Tapi bulan ni jugak ramai yang ambil kesempatan. Orang berniaga kita nak berniaga.. Tapi berniaga makanan tak cukup rasa, makanan tak masak betul, makanan recycle.

Kalau nak meniaga buat meniaga dengan betul.. Semalam ayah beli laicikung.. Ya Allah masam.. dan kaler dia warna pudar.. nampak sangat laicikung tak habis yang dah di campur bahan di masak semula..

Kalau nak jadi peniaga berjaya.. Makanan yang tak habis, sedekah la kat jiran jiran.. Jangan menggatal nak jual. Biar rugi berniaga, jangan rugi pelanggan.. Kalau rugi pelanggan selamanya memang pelanggan takkan datang dah!..

Beberapa hari lepas aku buat la servey kat fanpage. boleh tahan ramai jugak yang kena.. Yang takleh blah bila jual ayam panggang isi busuk!!!.. ya Allah.. manusia manusia..

meniaga bazar ramadhan 1

Dapatkan kain pasang Daun Anzalna yang superb cantik sementara stok masih ada.. Gile ramai masuk order! Cepat!..

Koleksi Ariani Lebaran 2016

meniaga bazar ramadhan 2meniaga bazar ramadhan 3

credit gambar : Nourarahmat

#

About the author

6 Comments

Leave a Comment

CommentLuv badge

TENTANG NORFANIL

25. Pemegang Ijazah Sarjana Muda Perakaunan (Universiti Malaya).

Merupakan blogger sepenuh masa dan juga freelancer

Suka makan, suka tidur, suka travel dan suka aktiviti lasak. Tidak suka jatuh cinta!

Advertorial? Review? Jangan segan-segan hubungi saya. [su_button url="mailto:[email protected]" target="blank" background="#f899ce"]norfanil @ gmail.com[/su_button

MY fanpage

SUBSCRIBE

[mc4wp_form]

© 2015. Norfanil - Salute to Life. All Rights Reserved. Powered by NR Network