Bulan ramadhan lah bulan masing masing yang tak pernah berniaga nak berniaga, bulan di mana masing masing nak tambah duit sebelum menjelma raya..

Tapi bulan ni jugak ramai yang ambil kesempatan. Orang berniaga kita nak berniaga.. Tapi berniaga makanan tak cukup rasa, makanan tak masak betul, makanan recycle.

Kalau nak meniaga buat meniaga dengan betul.. Semalam ayah beli laicikung.. Ya Allah masam.. dan kaler dia warna pudar.. nampak sangat laicikung tak habis yang dah di campur bahan di masak semula..

Kalau nak jadi peniaga berjaya.. Makanan yang tak habis, sedekah la kat jiran jiran.. Jangan menggatal nak jual. Biar rugi berniaga, jangan rugi pelanggan.. Kalau rugi pelanggan selamanya memang pelanggan takkan datang dah!..

Beberapa hari lepas aku buat la servey kat fanpage. boleh tahan ramai jugak yang kena.. Yang takleh blah bila jual ayam panggang isi busuk!!!.. ya Allah.. manusia manusia..

meniaga bazar ramadhan 1

meniaga bazar ramadhan 2meniaga bazar ramadhan 3

credit gambar : Nourarahmat

6 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge