i & Lifestyle

Etika Berniaga Makanan di Bulan Ramadhan

Written by Norfanil

Anda mempunyai produk? Ingin saya review Produk Anda? Peluang kini dibuka! Email ke norfanil[@]gmail.com

Bulan ramadhan lah bulan masing masing yang tak pernah berniaga nak berniaga, bulan di mana masing masing nak tambah duit sebelum menjelma raya..

Tapi bulan ni jugak ramai yang ambil kesempatan. Orang berniaga kita nak berniaga.. Tapi berniaga makanan tak cukup rasa, makanan tak masak betul, makanan recycle.

Kalau nak meniaga buat meniaga dengan betul.. Semalam ayah beli laicikung.. Ya Allah masam.. dan kaler dia warna pudar.. nampak sangat laicikung tak habis yang dah di campur bahan di masak semula..

Kalau nak jadi peniaga berjaya.. Makanan yang tak habis, sedekah la kat jiran jiran.. Jangan menggatal nak jual. Biar rugi berniaga, jangan rugi pelanggan.. Kalau rugi pelanggan selamanya memang pelanggan takkan datang dah!..


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

Beberapa hari lepas aku buat la servey kat fanpage. boleh tahan ramai jugak yang kena.. Yang takleh blah bila jual ayam panggang isi busuk!!!.. ya Allah.. manusia manusia..

meniaga bazar ramadhan 1


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

meniaga bazar ramadhan 2meniaga bazar ramadhan 3

credit gambar : Nourarahmat

About the author

Norfanil

Penulis berkecimpung dalam dunia blogging bermula tahun 2008 sehingga sekarang. Ingin beriklan, review produk, makanan atau travel? boleh hubungi terus norfanil@gmail.com...

6 Comments

Leave a Comment

CommentLuv badge