i & Gajet

DIY : Baiki Handphone Masuk Air

DIY Baiki Handphone masuk air
Written by Norfanil

Anda mempunyai produk? Ingin saya review Produk Anda? Peluang kini dibuka! Email ke norfanil[@]gmail.com

Assalamualakum..


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

Perkara yang sering kali terjadi bila pergi air terjun. Alkisah masa aku pergi Ulu Yam beberapa hari lepas bersama rakan taulan. Sibuk sibuk sediakan beg untuk letak barang berharga rakan-rakan, terlupa pula nak letak barang berharga sendiri sebelum terjun sungai..

Akibatnya, handphone cap ayam grand Ninetology Black Pearl 2 menyelam dalam sungai. Haha.. Tak sedar handphone BP2 masih lagi berada dalam poket masa tuh. Selepas 30 saat berjalan menuju ke tengah, baru duk meraba poket. dan taddaaaaa.. BP2 lemas di Sg. Tua, Ulu Yam.. haha..

Cuak?? Sedih?? Sebenarnya tak ada la cuak sangat, sebab berkira kira nak beli handphone baru ataupun DSLR.. so macam tak de kesan sangat.

Apa aku buat bila handphone black pearl 2 masuk air?? Meh aku aja Do It Yourself..

Baiki Handphone Masuk Air

1) Buka housing belakang handphone
2) Cabut bateri dan simkad. 
3) Biarkan air kering atau guna hairdryer untuk pengeringan luaran.
4) Untuk hilangkan wap, masukkan handphone ke dalam bekas beras kat rumah masing masing. Biarkan semalaman.
5) InsyaAllah handphone akan pulih.. Tapi skrin yang masuk air makan masa 2 3 hari untuk kering.

Baiki Handphone Masuk Air menggunakan beras

Balang beras tempat isi Handphone masuk air.. hehe

Mudah je kan Baiki Handphone Masuk Air yang saya tunjuk. Masalah yang akan di hadapi bila Handphone masuk air antaranya, masalah pada Mic kat handphone, speaker dan juga skrin yang mungkin agak kabur nanti.. Yang lain insyaAllah berfungsi dengan baik..


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

Selamat mencuba..

About the author

26 Comments

Leave a Comment

CommentLuv badge