Assalamualaikum.. Aku baca blog daddy to be Broframestone pasal luahan hati blogger. Dia punya dah episod 25, aku punya baru episod 1.. Hehe.. Terpanggil nak buat benda ni..

Luahan hati seorang blogger episod pertama aku nak cakap pasal usulkan nama blogger kepada advertiser yang kita kenal, yang kita dapat job dari mereka..

Tahun lepas tahun paling gembira bagi aku sebagai seorang blogger sebab kerana google la blog aku di jumpai dan di ambil sebagai one of blogger dalam senarai advertiser tersebut. Alhamdulillah.. Syukur… Disebabkan aku pertama kali dapat sponsored post dan advertorial masa tuh teruja sangat…

Then aku ajak juga 2 3 orang blogger yang aku kenal untuk di senaraikan kebanyakkannya kenalan kolej dan blogger Terengganu. Sebab bagi aku aku nak naikkan dieorg… Alhamdulillah berjaya. Tapi sekarang depa dah kurang blogging pulak dah..So aku gerak sorang sorang..

Aku mintak maaf.. terus terang aku cakap, aku bukan taknak usulkan blogger blogger pemes yang aku kenal kat advertiser. ย Memandangkan aku takde pengalaman dengan sesetengah advertiser, gerak hati aku berkata untuk lihat dulu jangka masa selama setahun, macam mana performance advertiser tersebut.. Aku taknak jadi orang tengah yang usulkan, tapi bila ada masalah aku yang kena sebab bagi advertiser yang banyak masalah.. Sebab tuh aku lebih suka make sure layanan dieorg pun baik.. dan aku tahu, sememangnya advertiser punya layanan memang baik , cuma ada segelintir sahaja.. itu yang aku risau, sebab aku tak tau siapa segelintir itu…

Sebab tuh aku fikir 2 3 kali.. Jangan kata aku kedekut taknak kongsi job..bukan…. Tapi aku fikir, kalau aku usulkan, tiba tiba sekerat jalan…pastuh ada masalah macam macam, lambat bayar ke.. tiba tiba di kuarkan dari list ke,,, itu aku risau.. Tuh kebanyakkanya berlaku bila job tuh dapat info dari kita.. So aku harap blogger boleh paham.. kalau kawan kamcin aku ok gak.. boleh deal sikit sikit.. tapi kalau yang kita usulkan tapi kita nampak potensi blog dia walaupun tak rapat.. mau menjawab nanti ambil kesempatan….grr.. tapi kalau aku usulkan pun, aku usul nama sahaja, dan depa akan contact direct, so apa apa masalah senang.. Ambush je.. ye dak..

# aku kongsi dengan mereka, bukan kedekut, tapi tengok masa dan keadaan… berat rasa beban, bila kita jadi orang tengah untuk blogger under kita… siapa pernah rasa.. angkat tangan!!!! hehehe

# tapi kadang kadang, advertiser tak de masalah, tapi blogger pulak ada masalah..ย 

22 COMMENTS

    • ada memang ada.tapi tak berani amik risiko..tunggu selesai satu satu dulu….insyaAllah ada nanti saya akan bgitau blogger.. hehe..new coming projek pun ada..

  1. Salam,

    Oh perkara ini dah berlaku banyak kali. Niat nak share, tapi blogger pula tak reti nak hargai pun ada juga Norfa. Bagi la bertimbun event dan advertorial, tapi bila mereka dapat advertorial atau event senyap seribu bahasa.
    Duit advertorial dari advertiser, so tak rugi apa pun share sesama blogger. Itu pendapat ruby la. Tapi tak semua akan berfikir baik macam ni. Selebihnya “jual ikan”.

    Enjoy je rezeki yang kita terima, kerana ia dari Allah s.w.t. Bagi je nama blogger tu, mereka pepandai la pilih kan. most of advertiser panda pilih. Tambahan komuniti blogger Melayu yang menulis berkualiti sangat berkurangan. Entry syok sendiri banyak. Hehehe. ๐Ÿ™‚
    Ruby recently posted..Iftar Ramadhan Bersama AirAsia Dan AirAsia XMy Profile

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge