i & Lifestyle

Cerita Dongeng Indonesia, Menjadi Pilihan TV3

Written by Norfanil

Assalamualaikum..

Pagi-pagi buta masih lagi duk depan laptop mengadap CSS sylesheet.. Sambil di temani cerita dongeng dari Indonesia, Delima Ajaib Berbiji Emas di TV Malaysia, TV3..

Kalau ikutkan, saya memang tak minat dengan cerita dongeng Indonesia yang tak berapa best sebab grafik dia, dan juga ketidaklogikannya. Biasa kita tengok cerita dongeng di buat dalam bentuk kartun, tapi Indonesia lebih gemar buat dalam realiti.

Bila tengok iklan pun saya pasti tak ramai sebenarnya yang tengok cerita macam ni, tapi di sebabkan waktu tayangan pada pukul 3 petang terpaksa la tengok memandangkan tiada cerita lain dah..

Pari pari, alam lain, bunian, budak kenit tuh semua antara dongeng yang menjadi kegemaran tv3. Logik? memang tak logik terutama pada pari-pari.. Suka sangat indonesia buat cerita ada pari-pari sebagai penyelamat..

Tapi lagi pelik kenapa tv3 suka sangat tayang cerita macam ni.. Adakah sebab cerita ni lain dari yang lain? Atau sebab produksi Malaysia tak buat cerita macam ni? haishh.. banyak lagi cerita boleh di tayangkan tapi TV3 tetap pilih cerita dongeng macam ni..

Mohon jangan ada produksi Malaysia yang buat cerita ni.. Yakin dan pasti, mesti kena kutuk kaw-kaw punyaaaa…… Baik buat je cerita Batu Belah Batu Bertangkup macam cerita dulu dulu, lagi syok dari cerita grafik yang tak berapa ni.. huhu..

misteri mak lampir

Pernah tengok cerita ni? Misteri Mak Lampir.. Favourite dulu dulu.. Keluar episod baru je mesti cari CD di MYDIN.. haha.. gigih cari gambar ni di Google, agak menyeramkan mencari pada pukul 2.30 pagi..

p/s: penat design thesis.. esok lusa tulat cuti berblog sebab jadi driver khas cuti cuti Terengganu .. heh..


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Anda mempunyai produk? Ingin saya review Produk Anda? Peluang kini dibuka! Email ke norfanil[@]gmail.com

About the author

3 Comments

Leave a Comment

CommentLuv badge