Assalamualaikum..

Fuh fuh..ramai dah sebenanya yang complain pasal warga asing kat sangat ramai.. Terutama bila musin raya atau cuti.. Aku pun tak kemana mana kalau aku berada di KL dan dalam masa yang sama masa tuh cuti umum.. Takot wehh…

Sekarang ni mana mana kita pergi ada warga asing.. Anda nak naik bas? Tak payah cakap.. Boleh katakan sesetengah tempat, separuh atau lebih dari penumpang bas adalah warga asing.. Begitu juga dekat flat flat.. Kebanyakkannya warga asing yang tinggal disitu..

Aku tinggak kat Taman Bukit Angkasa, Pantai Dalam.. Sangat terasa kewujudan warga asing ni.. Sampai aku pun terasa takut.. Aku tak tau kenapa.. Setiap kali aku naik lift dengan warga asing, bila aku keluar lift, mesti aku akan pergi ke rumah orang lain dulu.. Untuk mengelakkan dieorang tahu mana satu rumah aku.. Al maklum la rumah aku dekat dengan pintu lif..

Nanti mesti ada orang tanya.. perlu ke aku buat macam tuh? aku jawab..sangat perlu ok.. Dah la rumah aku dipecah masuk bulan 11 harituh.. Tapi alhamdulillah.. sekarang dah ok…

Warga asing dari Bangladesh, Siam, Filipine, ramai gila.. buat macam negara sendiri.. Negara kita pulak banyak sangat pembangunan yang tak henti henti.. Orang malaysia sendiri pun tak nak kerja bahagian pembinaan ni.. Katanya gaji sikit.. demand.. Sebab tuh contractor guna warga asing.. Dieorg tak kisah di bayar sikit. Janji dapat kerja..

Oh! Malaysia ku… atau… Oh! Malaysia kau rupanya..

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge