i & Lifestyle

Bahaya Pukau, Elakkan Berjalan Seorang Diri

Written by Norfanil

Anda mempunyai produk? Ingin saya review Produk Anda? Peluang kini dibuka! Email ke norfanil[@]gmail.com

Assalamualaikum…

Tadi selepas kelas, sementara tunggu pomen datang untuk baiki motor singgah dulu kat meja study di Fakulti Perakaunan dan Perniagaan untuk tegur seorang member. Sembang sembang, teringat akan status beliau di facebook yang menyatakan supaya kawan kawan tak hubungi beliau melalui phone kerana hilang segala galanya..

Tertanya tanya, macam mana boleh hilang. Aku jangka kan di samun. Tetapi lain ceritanya. Terdetik nak tanya tadi.. dan kisahnya  dia di pukau..

pukau


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

– Cara pukau, sentuh bahu je terus tak sedar

Dia balik kampung hujung minggu lepas dan balik semula ke Kuala Lumpur dan turun di Stesen Pudu pada pukul 6 pagi. Apa yang di cerita oleh kawan aku ni,semasa pergi ke tandas dan keluar dari tandas dia dah tak sedar apa apa dan selepas beberapa jam baru tersedar dan dalam pukul 10 pagi macam tuh dia sudah berada di Gombak. Beliau di pukau sebegitu lama.

Hanya tinggal beg baju sahaja pada dia dan dompet. Satu beg sandang belakang yang mengandungi laptop, handphone, power bank dan lain lain di ambil oleh lelaki yang berjaya memukau dia. Bukan takat tuh je, kawan aku ni di bawa ke mesin ATM berdekatan dan di suruh untuk mengeluarkan duit dari bank yang ada duit tanpa dia sedar.. Dia hanya sedar sejumlah wang RM2000 di keluarkan  selepas seorang kawan menyuruh untuk cek baki akaun.. Rupa rupanya betul dia kehilangan duit tersebut. dan semua barang lesap macam tuh sahaja… Selepas dia sedar yang dia dah berada di gombak, terus dia usaha untuk balik ke UM segera yang mungkin menggunakan baki duit yang ada dalam dompet..

Bila aku dengar cerita dia, takut dah rasa diri ni. Takut terjadi pada aku.. Dia lelaki so mungkin tiada perkara tak diingini berlaku.. tapi kalau perempuan? lebih dari samun dia akan buat lagi lagi lah orang yang jenis bawak laptop kehulur kehilir. Bila dah kena pukau semua arahan kita turutkan..

Untuk perempuan dan lelaki di luar sana.. Berjaga jaga la… Bab pukau ni tak kira gender, dua dua boleh kena. SO, cik Norfanil, tolong jangan keluar seorang diri lagi.. Sangat bahaya.. kalau boleh ajak seorang kawan…


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

#kesian tengok kawan ni.. masa dia bercerita boleh nampak mata dia sedikit berair.. Sedih..lagila katanya yuran belajar sem ni tak bayar lagi RM1700..dan kerugian yang di alami hampir RM5000…Aku doakan ko tabah hadapi dugaan ni kawan…Amin..

About the author

7 Comments

Leave a Comment

CommentLuv badge