i & Lifestyle

Aku Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang

Written by Norfanil

Anda mempunyai produk? Ingin saya review Produk Anda? Peluang kini dibuka! Email ke norfanil[@]gmail.com

Assalamualaikum..

Aku Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang.. Kalau korang nak tau ini adalah lagi. Lagu dari seorang budak yang susah, dan dia hasilkan lagu ni menceritakan impian dia… Sebab tuh tajuk dia Aku yang dulu, bukanlah yang sekarang.. Dan video tuh di upload oleh someone di Youtube… Disebabkan kuasa Youtube, video adik Tegar ni menyanyi sambil bermain gitar menjadi viral…

tegar aku yang dulu


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

Lagu ni sangat memberi motivasi pada kita kalau tengok pada lirik dia.. Budak kecik boleh hasilkan lagu yang berfikiran positif.. dia tak tengok kekurangan dia dalam kehidupan untuk dibuat lagu.. Malah, cerita dalam lagu ni mengenai seorang budak yang mencari duit untuk  biaya persekolah…

 

Aku Yang Dulu – Tegar

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia

Cita cita ku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdulillah
Bersyukurlah pada yang maha kuasa
Memberi jalan untuku semua

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Membantu keluarga dirumah

Sekolah dulu ku gak punya biaya
Terpaksa kuharus mencari nafkah
Tetapi aku tak berputus asa
Pasti yang kuasa memberi jalannya

 

Kan? Bagus lagu ni.. Bagi semangat kat diri dia.. tapi bukan diri dia je.. Untuk adik adik yang rasa benda sama boleh paham situasi Tegar.. Bertapa kuatnya dia..

Tapi sekarang Tegar dah femes dah.. Dah jadi penyanyi.. Alhamdulillah.. Niat dia untuk bantu keluarga tercapai..

Jom layan lagu Aku yang dulu bukanlah yang sekarang.. dari Tegar..

Versi Original.. Belum jadi penyanyi (panjang)

Versi selepas jadi penyanyi (dipendekkan seperti dalam lirik)

 Dan ni cover version dari Wani.

Penyanyi Utube.. Suka suara dia.. Baru Umur 16 tahun..


IKLAN BERBAYAR


Tailor dah start ambil tempahan baju raya. Korang dah dapat kain belum? Ha.. Tahun ni tren songket printed tau.. Sekarang dah masuk batch ke 3. Songket Dokoh Pastel dan Terang, Songket Bintang.

Sehari 100 pasang terjual. Design Exclusive dan limited.. Lambat abis kena borong dengan mereka... Boleh visit catalog www.djennaexclusive.blogspot.com untuk dapatkan kain pasang songket yang superb cantik sementara stok masih ada.. 

Kain Pasang Songket

 

Layan!!!!…

About the author

Norfanil

Penulis berkecimpung dalam dunia blogging bermula tahun 2008 sehingga sekarang. Ingin beriklan, review produk, makanan atau travel? boleh hubungi terus norfanil@gmail.com...

19 Comments

Leave a Comment

CommentLuv badge